COMMUNITY

De Voices Community bestaat uit leerlingen die hebben deelgenomen aan Voices of Tolerance en studenten van het mbo. Zij werken in het museum samen aan allerlei museale activiteiten en maken jaarlijks een kunstproductie die in het museum te zien is.

 

Het talentenprogramma gaat uit van drie belangrijke pijlers: persoonlijke ontwikkeling, deelname aan museumactiviteiten en ambassadeurschap van het museum. De stem van de jongeren staat altijd centraal: hoe denken zij over vrijheid en tolerantie? Wat roept het erfgoed bij hen op en welke verhalen hebben zij daar zelf aan toe te voegen?

Communityleden gezocht

Leer nieuwe skills, ontwikkel je talenten en
maak kunst die ook echt tentoongesteld wordt in het museum!

Samen met een groep andere creatieve en nieuwsgierige jongeren vorm jij je eigen visie op thema’s zoals tolerantie, vrijheid en diversiteit. Vervolgens krijg jij een podium om jouw stem te laten horen. Zowel binnen het museum, als erbuiten.

DE VOICES

  • Het leukste vind ik dat we zo’n hechte groep zijn en we echt leuke dingen doen die je normaal niet doet. Hoe vaak krijg je nu de kans om een neonwerk te maken of een podcast?
  • Soraya
  • Ik doe mee met Voices en de community omdat ik vind dat iedereen erbij hoort.
  • Guilliano
  • De community heeft mij niet alleen een andere kijk op het leven gegeven, maar ik heb nu ook een groep vrienden erbij waar ik normaal gesproken nooit mee in aanraking zou komen.
  • Precious
  • Door Voices of Tolerance kijk ik verder dan iemands uiterlijk. Zo heb ik goede gesprekken met mensen gehad waarmee ik eerder niet zou praten omdat diegene er ‘apart’ uitzag.
  • Jordy
  • Dingen bedenken en creëren is niet het enige wat we doen, je kan ons ook een grote vriendengroep noemen!
  • Jet van Dijk

KUNSTPRODUCTIES

Ieder jaar maakt de community in co-creatie met professionele kunstenaars een eigen kunstproductie die een tijdje in het museum te zien is. In deze producties kunnen jongeren echt hun stem laten horen: wat wil je vertellen, wat is jouw boodschap voor een breder publiek? Hoe geef je dat vorm, hoe maak je impact. Kun je een verschil maken, mensen raken, in beweging zetten?