Sleur elkaar erdoorheen

Een mediacampagne in coronatijd

De educatieruimte in het museum was in 2021 tijdelijk het hoofdkwartier van de mediacampagne ‘SLEUR’. Deze campagne is ontwikkeld door de jongeren van Voices of Tolerance.

‘SLEUR elkaar er doorheen’ speelt in op de actualiteit en is een boodschap van de jongeren aan jonge Amsterdammers. Zij roepen op om elkaar uit de ‘coronasleur te sleuren’. Om uit je homogene bubbel te komen, elkaar weer te ontmoeten en samen vooruit te kijken. De jongeren geven de sleur waarin zij sinds corona zitten, hiermee een positieve draai.
Voor de campagne ontwierpen ze samen met kunstenaars een logo en huisstijl, schreven een muziektrack, namen een videoclip op en bedachten een social mediacampagne. Zie hieronder!

Muziektrack en videoclip

Toen het idee voor een eigen muziektrack van SLEUR ontstond, was het algauw duidelijk dat daar dan ook een videoclip bij hoort. Een korte clip, die ook makkelijk op social media te delen is. Deze clip geeft SLEUR een gezicht, een vibe en versterkt de Call To Action: help elkaar er doorheen.

Voor de muziektrack werkten de voices samen met toetsenist en producer Anan Ya’ari (Kane, Alain Clark en Jarreau Vandal) en rapper Safoan Mokhtari a.k.a. Kami-Kazi. De regisseur van de clip is de jonge filmmaker Huub Verburg. Hij maakt o.a. reclames voor Nike en korte films die te zien zijn op het Nederlands Film Festival. Samen met de voices bedacht hij een korte verhaallijn voor de clip en welk gevoel de clip moest uitstralen.